Ați auzit vreodată termenul de Psihodentistry? Înseamnă abordarea de către stomatolog a omului din față, folosind întreg arsenalul unui psiholog: empatie, dăruire, înțelegere, implicare, însoțire de-a lungul progreselor făcute, încurajare și validare.

Aceste calități vin din pregătirea mea de psiholog, alături de cea de bază, de medic chirurg stomatolog.

Ooops! Cred că am uitat să mă prezint: sunt Lorelei Nassar, medic stomatolog cu specializare în chirurgia orală și maxilo-facială, restabilită în țară de 11 ani, după o viață de om trăită în Israel: 15 ani.

Frumos Israelul și generos cu mine. Sunt profund recunoscătoare acelei perioade din viața mea. Am învățat o specializare senzațională, chirurgia BMF și Implantologia, pe care o iubesc din tot sufletul.

Am crescut foarte mult personal, profesional și uman, am născut 2 copii minunați care acum sunt niște oameni fabuloși… Dar mai frumoasă și mai bună țara noastră, de care m-am simțit întotdeauna incredibil de legată, așa că m-am întors aici ca să fac lucruri minunate.

Îmi desfășor activitatea la clinica dentară 24/7 Dental din centrul Bucureștiului, unde vin pacienți din toată țara, dar și din străinătate. De asemenea, fac training pentru alți medici dentiști, învățându-i tehnici chirurgicale complexe și implantologie, mentoring pentru alți tineri antreprenori, mă implic în multe proiecte sociale etc.

Ce îmi place însă cel mai mult, vă spuneam, e chirurgia. Implantologia, mai exact. Când operez nu am noțiunea timpului, nu mi-e foame sau sete, sunt în altă lume. În lumea mea și a pacientului din fața mea. Pentru că primul lucru pe care îl fac atunci când văd un om la clinică, la consult, e să încep să construiesc această lume cu baze de încredere și comunicare deschisă, cu o cunoaștere reciprocă și recunoaștere…

„Deseori prima consultație la stomatolog se rezumă la povești pentru că vreau să știu cine e omul din fața mea, vreau să îl înțeleg…”

Deseori prima consultație se rezumă la povești pentru că vreau să știu cine e omul din fața mea, vreau să îl înțeleg, să îi știu prioritățile, motivațiile, ce l-a adus la mine, ce l-a adus în stadiul de boală în care este, ce își dorește, cum putem face asta împreună. De fapt, construiesc o echipă alături de pacient. Pentru că asta suntem și numai astfel orice demers terapeutic este încununat de succes.

Deseori în Israel, atunci când intrau oamenii în cabinet, primul lucru pe care îl spuneau era: „Urăsc dentiștii!” La care eu răspundeam în glumă: „Pe cine? Pe mine mă urăști?”

Am știut dintotdeauna că munca de medic stomatolog implică faptul că trebuie să te confrunți cu omul. Cu durerea din fața ta, dar și cu bagajul lui traumatic din trecut. Cu tot ce a suferit în copilărie la un cabinet școlar, fără anestezie, cu tot ce a auzit în casă sau la vecini despre diverse întâmplări nefericite cu dentiști, cu tot ce a văzut sau poate a găsit pe internet, informații alarmiste și exagerate sau poze, filmulețe care îl pot speria.

„Munca de medic stomatolog implică faptul că trebuie să te confrunți cu omul, cu durerea din fața ta, dar și cu bagajul lui traumatic…”

„Never treat a stranger“, am învățat la facultate în Tel Aviv. De aceea primesc omul care îmi intră în cabinet cu cel mai cald zâmbet pe care îl am în dotare și cu bucurie. Mă bucur că a avut încredere să vină la mine, mă bucur că o să-mi dea ocazia să practic ce știu mai bine și iubesc, medicina. Și îi dau mâna, ne cunoaștem, după care ne așezăm la povești. Câteodată nici nu stă pe scaunul pacientului. Aducem un ceai și taifasuim: de ce și cum a venit la noi, ce îl mână, unde e semnalul de alarmă (căci întotdeauna e un trigger). Știți cum e: dacă nu te doare, nu mergi la doctor și aici e greșeala, de fapt.

„Câteodată pacientul nici nu stă pe scaunul care îi este destinat! Trece o jumătate de oră, o oră, pe nesimțite. Nici nu știm cum: n-am făcut nimic la dinți, dar ne-am împrietenit deja și asta contează. E baza relației terapeutice dintre stomatolog și pacient!”

Câteodată trece o jumătate de oră, o oră, pe nesimțite. Nici nu știm cum: n-am făcut nimic la dinți, dar ne-am împrietenit deja și asta contează. E baza relației terapeutice dintre stomatolog și pacient. E baza încrederii care va crește de la ședință la ședință și se va materializa într-un tratament de calitate și într-o reușită pe termen lung.

Despre acestea și multe altele, vom mai vorbi însă pe parcurs: reușite, așteptări, zâmbet și dinți cool. Vă îmbrățisez și ne vedem curând!

Lorelei Nassar DMD, MD

CEO 24/7 Dental Clinic

CEO AB Dental INTL

+40 747538288

 

 

 

Lasa un mesaj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.