Zilele trecute am testat alături de familie noul model Dacia Jogger, destinată familiilor care au nevoie de spațiu pentru bagaje, într-o mașină încăpătoare, care se conduce ușor, la un preț mai mult decât accesibil. Ei bine, nu știu exact cum, dar Dacia a reușit să reunească aceste atribute într-o singură mașină. Descoperiți alături de noi modelul Jogger. V-am pregătit un articol cu toate detaliile tehnice necesare.

Noi ne-am distrat în jurul satului nostru, Ileana, pentru perioada în care am testat modelul Jogger. La pădure, pe malul lacurilor, prin câmpuri de floarea soarelui și porumb, iar atmosfera am surprins-o într-un VLOG în care veți descoperi și ce boacănă am făcut, fără să ne dăm seama. :)) Vă invităm să dați un click materialului de mai jos.

Acum, că ne-am distrat un pic împreună la volanul noului Jogger, haideți să vă povestesc și datele tehnice, necesare atunci când luați în calcul achiziția acestui model.

Dacia Jogger Family Cool

DACIA JOGGER, DIMENSIUNI GENEROASE. CEA MAI MARE LUNGIME A UNUI VEHICUL DACIA.

Echipată cu roți cu diametru mare (660 mm), Dacia Jogger degajă o impresie de robustețe. Ampatamentul generos, de 2,90 m, înălțimea sub pavilion de 912 mm și partea din spate verticală (blocuri optice verticale, hayon foarte larg, prag de încărcare coborât) asigură un spațiu interior generos, inclusiv la nivelul portbagajului. Accesul la locurile de pe ultimul rând este facilitat de dimensiunile mari ale ușilor din spate precum și de creșterea cu 40 mm a lățimii vehiculului la nivelul celui de-al doilea rând de geamuri laterale. Cu o lungime de 4,55 m, cea mai mare înregistrată de un vehicul al gamei Dacia, Jogger oferă spațiul necesar familiilor care au nevoie de un vehicul polivalent.

Dacia Jogger look

CONFORT PENTRU TOATĂ FAMILIA.

În funcție de versiune, spătarele scaunelor din față dispun de măsuțe rabatabile, prevăzute cu suporturi de pahar, similare celor disponibile pe spătarul fotoliilor din avioane. Lungimea măsuțelor poate fi reglată cu 70 mm, adaptându-se astfel nevoilor fiecărui ocupant. Scaunele laterale de pe rândul al doilea dispun de sisteme de fixare Isofix.

Ocupanții de pe rândul al treilea beneficiază de scaune individuale prevăzute cu o cotieră centrală. Vizibilitatea către exterior este asigurată de un geam lateral de mari dimensiuni care se poate întredeschide, asigurând astfel ventilarea naturală a interiorului. Fiecare rând de scaune dispune de lumini de plafon dedicate, numărul acestora ajungând astfel la trei în cazul versiunii de 7 locuri. Înălțimea diferită a șezutului scaunelor (+ 55 mm diferență între rândurile 1 și 2 ; + 25 mm diferență între rândul 2 și 3) asigură un plus de confort pentru ocupanții locurilor din spate.

SCAUNE PROFILATE ȘI REGLABILE.

Dacia Jogger este un vehicul confortabil. Scaunele au fost profilate pentru a oferi o bună susținere laterală atât pentru șofer cât și pentru pasageri. Scaunul șoferului este reglabil pe înălțime (+/- 35 mm). La rândul său, volanul poate fi reglat pe înălțime (+/- 2.1°) și în adâncime (+/- 25 mm). În funcție de versiune, vehiculul dispune de o cotieră centrală cu un compartiment închis.

Dacia Jogger spatiu scaune

SPAȚII DE DEPOZITARE NUMEROASE ȘI EFICIENTE.

Dacia Jogger dispune de numeroase spații de depozitare, al căror volum util însumează 24 de litri. Printre acestea se numără un torpedo închis, cu un volum de 7 litri, spațiile prevăzute în partea inferioară a ușilor față și spate, în care pot fi depozitate sticle de un litru, un compartiment închis cu volumul de 1,3 litri, precum și șase suporturi de pahare.

UN PORTBAGAJ PRACTIC ȘI MODULABIL. VIS PENTRU FAMILIILE CU MULTE BAGAJE, MEREU ÎN CĂLĂTORII.

În versiunea cu 5 locuri, volumul portbagajului este de 708 litri, conform normei VDA (până la înălțimea spătarului). În versiunea cu 7 locuri, volumul este de 160 litri (VDA) și de 565 litri (VDA) cu scaunele de pe rândul al treilea rabatate. Datorită înălțimii de încărcare generoase (661 mm) și lungimii apreciabile a planșeului portbagajului (1 150 mm), în acesta își pot găsi loc un cărucior și o bicicletă pentru copii rabatând un singur scaun de pe rândul al treilea, fără a fi nevoie ca acesta să fie demontat.

În cazul în care ambele scaune de pe ultimul rând sunt extrase este posibil să fie transportate, fără probleme, obiecte mai voluminoase, precum lăzi cu unelte de bricolaj sau cuști pentru animalele de companie. Pentru transportarea în siguranță a diverselor obiecte, portbagajul este prevăzut cu benzi de fixare elastice și cu patru inele de ancorare. Este disponibilă totodată și o priză de 12 V. Dacia Jogger dispune în plus de trei cârlige de prindere, două în portbagaj și unul în față, pe consola centrală, de partea pasagerului (ideal pentru a susține o sacoșă cu cumpărături).

Dacia Jogger portbagaj

DACIA JOGGER, UN VEHICUL POLIVALENT.

Spațiul din spate cuprinde o banchetă cu trei locuri, rabatabilă în proporție 2/3-1/3 (pe rândul al doilea) și două scaune rabatabile și escamotabile individual (pe rândul al treilea). Capacitatea de încărcare poate ajunge până la 1 819 litri (conform normei VDA, cu scaunele de pe rândul al treilea scoase și cu bancheta de pe rândul al doilea rabatată).

PLATFORMA NOII GENERAȚII DE MODELE DACIA.

Prezentă deja pe noua generație Logan și Sandero, platforma CMF-B reprezintă baza pe care sunt construite noile modele Dacia din segmentele B și C. Dacia Jogger beneficiază de un modul spate specific, care face ca lungimea modelului să ajungă la 4,55 m, oferind astfel spațiul interior și polivalența specifice unui vehicul de segment C.

Prezența carenajelor sub șasiu și a voleților aerodinamici la nivelul grilei frontale asigură o îmbunătățire a profilului aerodinamic al mașinii.

O STRUCTURĂ A CAROSERIEI RANFORSATĂ.

Construită pe o platformă modernă, Dacia Jogger oferă o protecție bună în caz de șoc datorită unei rezistențe și a unei rigidități superioare. Structura a fost ranforsată atât la nivelul compartimentului motor (lonjeroanele sunt complet noi) cât și al habitaclului. Datorită noilor senzori de presiune amplasați în uși, orice impact lateral este imediat detectat, permițând astfel declanșarea rapidă a airbag-urilor cortină și laterale care asigură protecția la nivelul abdomenului, toracelui și capului.

Dacia Jogger

FRÂNARE AUTOMATĂ DE URGENȚĂ.

Activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h, sistemul detectează, datorită radarului frontal, distanța față de vehiculul aflat în față (atât la staționare, cât și în deplasare). În cazul în care este detectat un risc de coliziune, sistemul alertează șoferul atât vizual cât și acustic înainte de a:

– amplifica performanța sistemului de frânare dacă șoferul frânează dar riscul rămâne prezent,

– acționa automat frânele dacă șoferul nu apasă pedala.

DETECTORUL DE UNGHI MORT.

Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, detectorul de unghi mort previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.

ASISTENȚĂ LA PARCARE.

În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră video amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.

ASISTENȚĂ LA PORNIREA DIN RAMPĂ.

Acest sistem menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.

Dacia Jogger este echipată, în serie, cu limitator de viteză și cu sistem ESC de ultimă generație. În funcție de nivelul de echipare, este disponibil opțional și sistemul cruise control, cu comandă pe volan.

MOTORIZĂRI EFICIENTE PE BENZINĂ ȘI GPL. NOUL MOTOR TCe 110

Dacia Jogger este echipată cu noul motor pe benzină TCe 110 cuplat cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. TCe 110 este un motor turbo cu 3 cilindri și injecție directă care dezvoltă 110 CP (81 kW). Blocul din aluminiu contribuie la reducerea greutății. Dispunând de un cuplu de 200 Nm la 2.900 rot./min, acesta este în prezent cel mai puternic motor din gama Dacia Jogger.

Noul motor TCe 110 beneficiază de inovații tehnice care au dus la creșterea performanței, la diminuarea consumului de combustibil și la reducerea emisiilor de CO2. Propulsorul dispune de o distribuție variabilă și de o pompă de ulei cu cilindree variabilă. Colectorul de eșapament integrat, filtrul de particule și injectorul central contribuie la diminuarea emisiilor de CO2.

ECO-G 100: MOTORUL CU ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ-GPL, DOAR LA DACIA.

Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzină a acestei soluții este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite de constructor, intervalele și operațiunile de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină. Rezervorul GPL este amplasat în locul spațiului ocupat de roata de rezervă, sub planșeul portbagajului.

 

Consumul mixt al motorului ECO-G 100 conform ciclului WLTP este de 7.6 L/100km* (echivalent cu 121 g CO2/km*). Atunci când rulează pe GPL, Dacia Jogger emite, în medie, cu 10% mai puțin CO2 față de o motorizare pe benzină echivalentă. În plus, datorită celor două rezervoare (40 L pentru GPL și 50 L pentru benzină), vehiculul dispune de o autonomie de peste 1 000 km.

În funcție de țară, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL beneficiază de stimulente fiscale printre care un preț scăzut pentru GPL, absența unui malus ecologic sau a unor restricții de circulație în anumite zone.

MEDIA CONTROL: UN SISTEM MULTIMEDIA ACCESIBIL TUTUROR.

Media Control este un sistem multimedia complet. Acesta cuprinde două difuzoare, un spațiu pentru smartphone, integrat în design-ul planșei de bord, conexiuni Bluetooth și USB, comenzi pe volan și afișarea informațiilor aparatului radio pe ecranul TFT de 3,5” al calculatorului de bord.

Sistemul oferă multiple posibilități atunci când este conectat la smartphone și la aplicația gratuită Dacia Media Control. Aceasta din urmă permite accesul ușor la radio, la fișierele muzicale, asigurând totodată preluarea și efectuarea apelurilor telefonice, ascultarea sau vizualizarea mesajelor, utilizarea aplicațiilor GPS și a multor alte funcții, precum recunoașterea vocală Siri sau Android. Pentru un plus de siguranță în timpul șofatului, comenzile radio sunt accesibile atât pe volan cât și pe satelitul aflat în spatele volanului.

MEDIA DISPLAY ȘI MEDIA NAV.

Odată cu sistemul Media Display și cele patru difuzoare ale sale, consola centrală găzduiește de acum un ecran tactil cu diagonala de 8”, așezat în poziție înaltă și ușor înclinat către șofer, oferind astfel o mai bună vizibilitate și ergonomie. Interfața intuitivă dispune de conectivitate Bluetooth și este compatibilă cu sistemele pentru smartphone Android Auto și Apple CarPlay. O nouă comandă asigură accesul la reglajele anumitor sisteme de asistență.

În fine, odată cu Media Nav, sistemul multimedia dispune de navigație și de conectivitate wireless pentru Apple CarPlay și Android Auto. Sistemul audio beneficiază în acest caz de 6 difuzoare.

V-am spus că este o mașină foarte ok. Și, sincer, mi se pare o variantă extrem de bună pentru o familie care vrea toate avantajele de mai sus la o mașină, dar la un preț super accesibil. Unde mai punem că mașina poate fi achiziționată prin programul RABLA, începând de la 14.500 de euro și de la 15.890 de euro fără, cu leasing începând de la 719 lei pe lună. Oferta completă o găsești chiar pe site-ul Dacia: https://www.dacia.ro/gama-dacia/jogger.html

Ne mai place Dacia zilelor noastre datorită grijei față mediu.

Astfel, Dacia a lansat www.kilometrulbine.ro, o platformă cu rubrici de tips and tricks şi articole despre cum putem proteja mediul înconjurător, alături de informații despre proiectele de responsabilitate socială ale companiei. Un proiect descoperit aici şi care mi-a plăcut este ghidul metodic Verde GO, un suport de curs adaptat copiilor cu vârste între 7 și 10 ani, care conține lecții interactive despre economia circulară şi despre schimbările climatice. Ghidul a fost dezvoltat de asociația Viitor Plus cu sprijinul Dacis şi Ministerul Mediului şi este disponibil pentru a fi descărcat gratuit pe www.kilometrulbine.ro, ceea ce ni se pare super simpatic.

Așadar, e un mare DA din partea noastră. Voi ce părere aveți despre noul Jogger?

Cu drag, DaddyCool.