Monica Munteanu și Denis Radu sunt, pe cât de controversați, pe atât de apreciați în PR, unde s-au implicat în multe proiecte care au avut parte de rezultate foarte bune. Cum niciodată nu iese fum fără foc, am profitat de faptul că ne-am împrietenit și am vrut să aflu cum stau, de fapt, treburile în #blackteam, și care e treaba cu toată vâlva din jurul lor? 🙂
DaddyCool: Hey, guys! Sunteți peste tot în ultima perioadă. Trebuie să fi făcut ceva foarte bine ca să vă bucurați de atâta atenție. Cu ce rezultate profesionale vă place să vă lăudați?
Monica Munteanu: Hey, DaddyCool! Mie nu-mi place să mă laud, las rezultatele să vorbească. Dar, dacă ar fi să povestesc câteva dintre proiectele de care sunt mândră, aș povesti cu drag despre Delia și Damian Drăghici ca și proiecte de PR în zona muzicală, despre colaborarea frumoasă cu Băneasa Shopping City pentru Pitti Uomo, precum și despre implicarea ca și management partner în proiectul Global Entertainment, care anticipăm să fie ceva foarte frumos.
Denis Radu: Rezultatele vorbesc, nu laudele. Înainte eram cu laudele, dar m-am dat după Monica, iar acum prefer rezultatele și banii. Au fost multe proiecte cu reușite deosebite și am tot povestit despre ele. Cred că cel mai frumos proiect reușit suntem noi doi, the #blackteam.
Iubiți de multă lume, controversați pentru și mai multă. E de bine sau de rău că sunteți pe buzele multora? Bad publicity is good publicity, nu-i așa?
Monica: Era o vreme când sufeream foarte mult din cauza acestui bad publicity care vine la pachet cu succesul. Acum, parcă nici nu-l mai observ. Nu știu dacă e de rău sau bine, eu sunt o idealistă și prefer să nu fie deloc.
Denis: Gura lumii n-o astupă nici pământul, cred. Și da, atâta timp cât ești vorbit, de bine sau de rău, înseamnă că exiști. Eu unul le mulțumesc toturor și îmi doresc să ne surâdă Universul tuturor.
De ce #blackteam? Că vă îmbrăcați 99% în negru am observat deja…
Monica: Cam de la asta a început. Oamenii au sesizat afinitatea noastră comună și deloc regizată pentru negru. Și așa ne-a rămas numele. Pornind de la un hashtag, într-o semi joacă de social media.
Denis: #blackteam a plecat de la o glumă între noi. Pe lângă faptul că ne îmbrăcăm aproape numai în negru ne-am gândit că, alături de #urbanstorytellers, ar fi cool încă un hashtag ușor de ținut minte, care să ne și reprezinte.
Care e cea mai mare realizare profesională de care ați avut parte până acum?
Monica: Greu de zis. Pentru mine, probabil colaborarea cu Stejarii Country Club rămâne un moment de referință. Am fost la vremea respectivă în pitch cu agenții foarte mari și a fost o surpriză să lucrăm pe acel cont. Însă realmente eu mă bucur de absolut toate realizările noastre în mod egal, nu știu cum să definesc ce e mare și ce e mic.
Denis: Da, au fost câteva: Balul Rotary, Stejarii Country Club, Jai Dam…
Denis, povesteam noi recent și îmi spuneai că ți-a luat mult ca să ajungi în punctul în care poți fi exact cine vrei și spune fix ceea ce gândești. Nu vă afectează business-ul faptul că, uneori, ești destul de dur în exprimări? Pe Monica o văd mai cuminte din acest punct de vedere…
Denis: Dacă nu ar fi Monica să mă tempereze, aș fi și mai acid. Da, ca și PR trebuie să fii împăciuitor, mereu zâmbitor, etc., cam tot ce mie îmi este greu să mimez. Și totuși, sunt foarte mulți care mă apreciază tocmai pentru că sunt așa. Eu nu-mi propun să fiu într-un anumit fel de amorul artei, cred în libera exprimare și învăț să fiu mai diplomat.
Monica, ești deja la a doua sarcină. Cum ții pasul cu toate task-urile zilnice?
Monica: Mă întreb și eu uneori. Sunt un munte de ambiție. Mereu am fost. Iubesc ceea ce fac, e parte din mine atât de mult încât n-aș alege niciodată doar latura personală a vieții. Sunt atât de complementare cele două în a mă defini încât, de ce nu, nu se exclud una pe alta decât în cele câteva zile de maternitate.
La o primă vedere, pare că nu faceți decât să stați toată ziua prin baruri și cafenele. Ce e, de fapt, în spatele pozelor apetisante pe care le postați pe rețelele sociale?
Monica: Eu nu sunt o mare fană a pozelor apetisante pentru că în perioadele de sarcină mă simt judecată pentru kilograme, iar în cele de dietă, real mănânc total neapetisant. Dar am șansa să fiu într-un permanent paradis culinar, de la sushi și peruvian la Zen Fusion, până la pastele cu langustine de la Fior di Latte, deserturile incredibile Morpho și lista poate continua.
Denis: Toată viața noastră-i un fun, prin restaurante, petreceri și cafenele. Corect. Dar asta trebuie să se vadă, ce este frumos „vinde”, nu poți să te vaiți de propria muncă, mai ales că noi o facem din plăcere și asta contează mult mai mult decât orice.
De la PR pentru restaurante și alte locații de acest gen, la PR pentru artiști. Mai exact, pentru cei din echipa Global Records. Cum a fost trecerea de la promovarea unor locații la promovarea Deliei și Antoniei, de exemplu?
Monica: Promovarea Deliei a venit, în cazul meu, înainte de cea a restaurantelor și de Global Records. Avem 12 ani în spate. 12 ani frumoși, în care promovarea face parte din prietenie. Cel mai unbreakable contract de PR. Noi nu am trecut de la PR de locații la cel de artiști, ci am lucrat dintotdeauna și una, și alta. În vremea colaborarii cu Loft, evident că lucram deja cu mulți artiști pentru primele celebre brunch-uri. Cumva, cele două se împletesc. Ulterior, am avut un an de M1 Party, precum și o frumoasă colaborare muzicală pentru Jagermeister. Nu încap aici toate poveștile frumoase, dar ele sunt în mod natural împletite. E greu de determinat care vine după care.
Denis: Monica o face de mulți ani. Eu abia de 1 an și asta datorită ei. Este ceva nou, inedit și frumos. În spate este foarte multă muncă, mai ales a artiștilor care depun un efort despre care nu se spune foarte multe. Fix ca la noi cu postările din restaurante și cafenele.
Denis, mi-ai zis ceva mișto recent: „Noi nu vindem numai PR, vindem emoții!” Ce vrea să însemne asta? 🙂
Denis: Pentru ca o campanie să aibă succes, trebuie însuflețită, trebuie „vândută” individual, astfel încât fiecare posibil client să se simtă deosebit, ca și cum ar fi doar pentru el. Noi toți vrem să ne simțim deosebiți și tratați cu atenție. Ei bine, fix asta facem, vindem emoții.
Spuneți-mi și mie cum ați ajuns să lucrați împreună? Cred că povestea asta mi-a scăpat…
Monica: Asta e o poveste mișto. Uite, nu văd cum a răspuns Denis, deci o să o povestesc în felul meu. Împreună cu Codin Maticiuc, în 2012 am lansat la Băneasa Shopping City brandul Jai Dam, cu after party la Loft. Pe vremea respectivă eram un PR freelancer, cu un singur angajat de birou. Pe Denis abia ce îl cunoscusem. Lui i-a plăcut brandul, iar eu i-am zis spontan: „Hai să lucrăm împreună pentru lansare”. Ne-a ieșit WOW. Beyond words. Și nu ne-am mai despărțit de atunci.
Denis: La început, ni s-au pus niște bețe în roate. Mie, cel puțin, după și Monicăi, amândoi fiind controversați. Mai apoi ea m-a angajat ca și PR pentru două proiecte personale de ale ei, unde am avut rezultate foarte bune, iar de atunci s-au făcut 4 ani frumoși.
Ce vă diferențiază de alți oameni de PR din branșă? Nu prea i-am văzut pe alții să apară pe copertele revistelor… 🙂
Monica: The unconventional, clar. Un amestec asumat de PR/ influencer/ socialite. De multe ori blamat. But, who cares about the rules ? 🙂
Denis: Știi ce ne diferențiază? Faptul că noi ne facem și propriul PR, atât de esențial încât sigur în viitorul apropiat o vor face tot mai mulți. Nu-i primul lucru în piață la care am dat tonul și sincer ne mândrim cu asta, chit că nu ne prea lăudăm public.
De curând ați început și lucrul cu bloggerii. Cât de diferit e să lucrați cu ei, comparativ cu restul clienților pe care îi aveți?
Monica: E oarecum asemănător cu lucrul cu artiștii. Pentru mine, bloggerii și vloggerii sunt artiști într-o mare măsura. Ca să fii un bun content creator, trebuie să ai viziune. Imaginație. Inedit. Iubesc să descopăr în acești oameni atâta doză de deosebit.
Denis: Din punctul meu de vedere, cu bloggerii este mult mai simplu pentru că ei înțeleg mult mai bine ce avem de făcut atât individual, cât și împreună, astfel încât să ajungem la rezultatele dorite. Empatizăm și drumurile se intersectează de multe ori, efortul fiind asemănător. Mulți ne sunt prieteni și ne respectăm/ ajutăm reciproc.
Pot deveni oamenii de online THE NEXT BIG THING în România? Ori au potențialul să facă asta?
Monica: Cu siguranță bloggerii sunt the very big thing deja în 2016, iar în 2017 onlinerii ( blog+vlog) vor fi HUGE.
Denis: Sunt deja, nu mai există discuții în contraargument pe seama acestui aspect. 90% înseamnă online, atât în România, cât și la nivel mondial. Se aleg presedinți cu ajutorul online-ului, ce exemplu mai bun să pot da și mai concret? Concluzie: They are the next big thing.
Vă petreceți sărbătorile de iarnă muncind sau în vacanță?
Monica: Într-un amestec de ambele. 🙂
Denis: Vacanță, vacanță, dormit și mâncat. Atât!
Care sunt planurile pentru anul 2017?
Monica: MARI și secrete. 🙂
Denis: Începem în forță încă din ianuarie cu proiectul Pitti Uomo 91 de la Firenze, împreună cu Băneasa Shopping City. Proiectele care deja sunt în derulare: Global Records/ Entertainment, Clinica Statera, Clinica dr. Yazan, restaurantele Zen Fusion, Zen Sushi, Fior di latte, Chefs Experience, Opera House etc…! Avem multă treabă! 🙂
Foto: Facebook, The Storyalist