Ariston România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, a finalizat cea de-a patra ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge, realizată în parteneriat cu organizația Crucea Roșie Română. În cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane.
Când am început lucrul la casa noastră de la sat, știam că verile vor fi toride și că vom avea nevoie de ajutor în acest sens, iar primul brand care mi-a venit în minte a fost Ariston. Iar după un research amănunțit în piață, nu sunt deloc dezamăgit de alegere, mai ales după ce am descoperit și cât de mult se implică brandul în comunitățile vulnerabile din România.
Așa am aflat despre campania Ariston Comfort Challenge, despre care v-am scris și anul trecut, AICI.
Ei bine, a sosit momentul să vă povestesc și anul acesta despre rezultatele celei mai recente campanii a lor. Cred că e important să scoatem în față brandurile implicate și să le felicităm pentru eforturi și empatie.
Așadar, în cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional – Crucea Roșie Română, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară. De aceste echipamente beneficiază în prezent peste 74,917 de copii și vârstnici, ceea ce mi se pare foarte cool.
Proiectul face parte din platforma extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate, care reunește toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară. Aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie, oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.
Campania Ariston Comfort Challenge are ca scop să identifice nevoile sociale din fiecare regiune și să ofere confortul chiar și în locurile în care acesta pare imposibil de atins.
„Ariston Comfort Challenge este unul dintre proiectele strategice de implicare socială pentru compania noastră și ne bucurăm că, alături de partenerul nostru tradițional – Crucea Roșie Română, am finalizat a patra ediție consecutivă a programului de donații. Încă ne confruntăm cu o perioadă incertă din punct de vedere sanitar și este foarte important să îmbunătățim condițiile de trai ale copiilor și persoanelor care trăiesc sau lucrează în medii sociale vulnerabile.
Astfel, prin acest proiect, ne dorim să ajungem la cât mai mulți beneficiari și să contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunității: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim și la standarde de igienă corecte”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România.
Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română.
Acolo au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei. Vorbbim despre școli, grădinițe, cabinete medicale sau cămine de bătrâni și copii.
Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă.
Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele, în special din mediul rural. Astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.
În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, iar mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate.
Clădirile nerenovate nu sunt eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare.
Numărul de toalete exterioare din instituții este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.
Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș.
De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de grădinițe și școli fără acces la apă caldă. După ce au fost montate 94 de boilere, 9.900 de persoane nu se mai confruntă cu această situație.
În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.
Respectând misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru, în bazele de salvar.
În acest mod se pot facilita și intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.
Peste 1.100 de salvatori montani profesioniști și voluntari vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru, datorită Ariston Comfort Challlenge.
Bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont au fost îmbunătățite prin acest parteneriatul cu Ariston. Brandul a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.
Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj, dar și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică.
Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat mai jos:
Mai jos vedeți și clipurile oficiale ale celor doi ambasadori, Elisabeta Lipă & Andrei Roșu:
Mi se pare foarte frumos ce reușește echipa Ariston să facă în România și îmi doresc să fie un proiect durabil, sustenabil, care să ajute cât mai mulți români să aibă parte de accesul la o nevoie primară, apa caldă.
Știu, în secolul 21 nu ar trebui să ne mai confruntăm cu astfel de probleme, dar este realitatea pe care o trăim, așa că nu ne putem dori decât schimbarea acestei situații. Iar cu branduri precum Ariston, avem o speranță în plus. 🙂
Cu drag, Robert!