Vineri, 9 septembrie, la sediul SOS Satele Copiilor România, din Calea Floreasca 165, a avut loc evenimentul de închidere a campaniei umanitare „Penarul cu Vise și Bucurii”, inițiată de Gabriela Maalouf (gabrielamaalouf.ro), consilier dezvoltare personală și expert programare neurolingvistică și desfășurată împreună cu BILLA România și Carrefour România, în perioada 1-8 septembrie 2016.
Cu ajutorul sponsorilor campaniei și a comunității de părinți și bloggeri care au răspuns apelului umanitar lansat de Gabriela Maalouf, s-au strâns peste 150 kg de rechizite pentru copiii beneficiari ai programului SOS Satul Copiilor București.
În cadrul evenimentului „Penarul cu Vise și Bucurii” au participat reprezentanți SOS Satele Copiilor România, printre care Carmen Brumă, Director Departament Atragere de Fonduri și Comunicare și Lucian Mustață, fost beneficiar al programului SOS Satul Copiilor București, actualmente antreprenor, reprezentanți din partea sponsorilor campaniei, în persoana Ralucăi Mihăilă, Director de Marketing BILLA România, precum și inițiatoarea campaniei, Gabriela Maalouf și invitata sa, Dr. Ruxandra Constantina, medic nutriționist.
„Penarul cu Vise și Bucurii este o campanie ce a luat naștere din dorința de a ajuta copiii care au cel mai mult nevoie de suportul comunității din care facem parte cu toții. Părinții alocă un buget anual achiziționării rechizitelor pentru copii, dar de această dată mi-am dorit ca noi toți, în calitate de părinți și nu numai, să ne îndreptăm atenția spre copilașii minunați care au nevoie de educație și susținere permanentă, copiii cu condiții familiale deosebite,” declară Gabriela Maalouf.
„Le mulțumim tuturor celor care au contribuit la un start de an școlar mai fericit pentru copiii din cadrul SOS Satele Copiilor România. Sponsorilor, comunității de părinți care ne susțin, jurnaliștilor și bloggerilor care preiau mesajele organizației noastre, precum și organizatorilor campaniei. Ne aducem astfel aportul cu toții în a-i învăța pe oameni să fie mai generoși și mai responsabili, bineînțeles știind și ce să ceară înapoi ca rezultate pentru contribuțiile și donațiile lor – copii cu condiții speciale dar care devin prin educație, cetățeni valoroși pentru societatea în care trăiesc,” spune Carmen Brumă, Director Departament Atragere de Fonduri și Comunicare SOS Satele Copiilor România.
„Investiția în copii și în educație și mai mult decât atât, asigurarea de șanse tuturor celor care vor să învețe, dar nu o pot face, din cauza lipsurilor materiale, este o misiune în care credem și care motivează participarea noastră în cadrul campaniei Penarul cu Vise și Bucurii. Suntem onorați să facem parte dintr-un proces care considerăm că va influența în bine ziua de mâine”, declară Raluca Mihăilă, Director de Marketing BILLA România. 2
„Am crescut în cadrul marii familii SOS Satele Copiilor România, la Casa Nr.7 și am beneficiat de întregul sprijin al organizației de-a lungul copilăriei și adolescenței mele. Am reușit să-mi depășesc condiția și să am în prezent propria mea companie IT, cu 10 angajați. Pentru mine totul a fost posibil cu ajutorul educației. SOS Satele Copiilor România este casă pentru acești copii o perioadă, dar este important ca ei să învețe să prindă aripi și să se descurce în viață pe cont propriu. Școala le oferă această oportunitate. Rechizitele primite astăzi sunt valoroase pentru începutul lor de an școlar și doresc să le mulțumesc în numele tuturor acestor copii, oamenilor care au participat la campanie,” declară Lucian Mustață, antreprenor.
Evenimentul de închidere a campaniei „Penarul cu Vise și Bucurii” a însemnat și susținerea unor ateliere practice pentru dezvoltarea emoțională a copiilor, după cum urmează:
- Atelier practic de pregătire a Pachețelelor sănătoase pentru școală, desfășurat împreună cu mamele și copiii din programul SOS Satul Copiilor București și susținut de Dr. Ruxandra Constantina
- Atelier de origami Construim avioane de hârtie, construim vise, pentru copiii din clasele 3-4. În cadrul atelierului practic, copiii și-au scris pe avioane de hârtie cele mai frumoase vise și le-au lansat apoi în aer. Atelierul a fost susținut de Gabriela Maalouf, consilier dezvoltare personală și expert programare neurolingvistică.
- Atelier de dezvoltare personală cu discuții libere despre educație, motivație și perspective cu elevii claselor 7-8. Atelierul a fost susținut de Gabriela Maalouf, consilier dezvoltare personală și expert programare neurolingvistică.
Institutul Național de Statistică (INS) a publicat cifre de-a dreptul șocante: 27,8% dintre copiii români nu merg la școală, cu 7% mai mult față de media europeană și cu 10% mai mult decât în urmă cu doi ani. Abandonul școlar se datorează în special sărăciei. Mulți dintre copii se rușinează să meargă la școală fără ghiozdane și rechizite.
MISIUNE
Ne dorim să oferim șansa fiecărui copil de a merge încrezător la școală și de a-și urma visul. Credem în puterea educației și în capacitatea fiecăruia dintre noi de a schimba destine. Campania Penarul cu Vise și Bucurii urmărește atât dăruirea rechizitelor necesare începutului de an scolar, cât și dezvoltarea emoțională a copiilor, prin atelierele desfășurate. Atelierele practice vor avea drept scop înțelegerea importanței educației, precum și dobândirea motivației de a-și atinge visul, oricare ar fi acesta.
OBIECTIVE
I. Strângerea și dăruirea de rechizite pentru 150-200 de copiii aflați în supravegherea SOS Satele Copiilor România, din partea sponsorilor campaniei, BILLA România și Carrefour România, precum și a comunității de bloggerițe pe segmentul parenting implicate în campanie
II. Susținerea mesajelor SOS Satele Copiilor România privind donațiile recurente – pentru îngrijirea pe termen lung a copiilor și tinerilor aflați în situația abandonului școlar, proveniți din medii defavorizate. BENEFICIAR SOS Satele Copiilor România este o organizație nonguvernamentală, care își desfășoară activitatea prin 3 programe la nivel național în București, Cisnădie – Sibiu și Hemeius-Bacău și are ca scop asistarea și sprijinul acordat copiilor care au pierdut sau riscă să piardă îngrijirea familiei lor biologice. SOS Centrul de Consiliere si Sprijin pentru Copii și Părinți București a oferit sprijin în 2015 pentru 412 copii și tineri și 51 de familii defavorizate din București, Sectorul 1 și din orașul Buftea, jud. Ilffov, în parteneriat cu autoritățile locale. Intervențiile centrului au urmărit prevenirea separării copiilor de familie, prin dezvoltarea abilităților parentale, acțiuni concrete asupra condițiilor de viață ale copiilor din familii, consiliere socială și vocațională, facilitarea accesului la servicii de sănătate, activități de socializare pentru copii, sprijin material – cu accent deosebit pe accesul copiilor la educație.
SISTEMUL SOS SATELE COPIILOR ȘI BENEFICII PENTRU EDUCAȚIA INCLUZIVĂ SOS Satele Copiilor România s-a angajat legal, sufletește și moral să vegheze asupra copiilor abandonați sau orfani, pe toată durata copilăriei şi a adolescenţei. Copiii ajung aici din instituțiile statului și asociația are sarcina dificilă de a le restabili echilibrul și de a-i integra în casele familiale din satele SOS din București, Cisnădie și Hemeiuș.
După ani de eforturi şi încercări de a-i vindeca de abuzuri sau dureri sufletești, vine şi momentul satisfacţiei – atunci când societatea îi vede ieșind din programele SOS, stăpâni pe emoţiile şi vieţile lor. O parte importantă din munca SOS este şi susţinerea familiilor și a comunităților defavorizate, ca măsură preventivă în lupta împotriva abandonului și a excluderii sociale.
Copiii ieșiti din programele SOS Satele Copiilor România au șansa unui viitor mai luminos, iar exemplul lui Lucian Mustață, în prezent antreprenor român cu propria companie IT și beneficiar al SOS Satele Copiilor România, este elocvent.
RELAȚIA INTERNAȚIONALĂ DINTRE SOS SATELE COPIILOR ȘI GRUPUL CARREFOUR Lider în distribuție pe plan internațional și prezent în 33 de țări, Grupul Carrefour se implică în acțiuni de sponsorizare ale SOS Villages D’Enfants Franța din 2011. SOS Villages D’Enfants este partener al programului Boucles du Coeur, organizat de Carrefour. Prin acesta, an de an, magazinele Carrefour, Carrefour Market și colaboratorii lor se mobilizează pentru 11 săptămâni să susțină organizația de caritate preferată prin strângeri de fonduri in-store la casele de marcat sau pe site-ul campaniei. SOS Villages d’Enfants și proiectele sociale dezvoltate de organizație fac parte din programul Boucles du Coeur: www.lesbouclesducoeur.fr
DESPRE GABRIELA MAALOUF Consilier dezvoltare personală, Expert programare neurolingvistică Mamă a doi copii și trainer NLP pentru copii și părinți, certificat în Marea Britanie, NLP Practitioner, jurnalist, consilier dezvoltare personală, acreditat de Ministerul Muncii, Ministerul Educației, atât în România, cât și în UE. Proiectul de suflet al Gabrielei rămâne atelierul de parenting “Ghidul Familiei Împlinite”. Combinând diverse teorii specifice, a lansat în România teoria Parentingului Personalizat, plecând de la practică și ajungând la teorie. Participând la aceste ateliere, părinții își vor găsi singuri calea spre o relație benefică și eficientă în familie.