Industria de asigurări auto a primit recent o veste foarte bună. ANA a devenit primul asistent digital care ghidează clienții în timp real după o daună. Totodată oferă o soluție de despăgubire, în doar câteva minute. Iar cum toată lumea folosește internetul în fiecare zi, acum problemele pot fi rezolvate rapid, cu doar câteva tap-uri pe mobil sau click-uri de la computer. Cam tare, nu?

Cel mai recent serviciu lansat de către UNIQA Asigurări este menit să vină în ajutorul clienților săi, într-o eră digitală, în care totul se întâmplă pe repede înainte. Și în care ne-ar plăcea tare, taaare mult să scăpăm de toată hârțogăraia inutilă.

Părinți sau nu, cei mai mulți dintre noi ne-am confruntat cel puțin o dată cu un accident…

Știm că procedurile nu sunt cele mai simple, iar uneori constatarea pagubelor și despăgubirea durează. Și cine vrea să își petreacă timp pe drumuri, într-o epocă în care știm foarte bine că (aproape) totul se poate rezolva pe cale digitală?

Ei bine, acest lucru l-a înțeles foarte bine și echipa de la UNIQA, a cărei concluzie generală a fost că nimic nu s-a prea schimbat în bine în industrie recent, mai ales pe partea de daune auto. Așadar a decis să investească timp și bani în tehnologii avansate, în avantajul clienților săi, astfel încât să fie creată ANA (Automation Now and Always).

Pornind de la cea mai utilizată aplicație de pe mobil din România, WhatsApp, o echipă de ingineri foarte bine pregătiți au început să lucreze la o altfel de experiență pentru clienți. Una digitalizată complet de funcții Microsoft, total nouă și extrem de ambițioasă, care să elimine cât mai multe dintre problemele create de un accident. Ca să vedeți, în mare, ce înseamnă experiența cu asistentul digital ANA, vă invit să accesați ACEST LINK!

Încă de când am aflat despre noul asistent digital ANA, mi-am dorit tare mult să împărtășesc vestea cu voi fiindcă sunt sigur că informațiile vă vor fi foarte utile, la nevoie.

 

Eu chiar am experimentat recent o situație neplăcută, în care mi-am găsit toată partea dreaptă a mașinii lovită zdravăn în parcare. Din fericire, domnul responsabil m-a lăsat un bilet cu datele sale personale și ora accidentului, iar după ce m-am minunat l-am sunat și am rezolvat totul calm, prin intermediul asigurărilor. Dar asta nu a însemnat că nu a trebuit să facem un drum la service pentru a constata condițiile în care s-a întâmplat accidentul, valoarea pagubelor și perioada de reparație.

Ei bine, aceste informații le puteți transmite de acum către noul asistent digital ANA, scutind timp prețios în tot acest proces.

ANA primul asistent digital din industria asigurarilor auto

Am fost la conferința de presă care anunța lansarea acestui serviciu super interesant. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că UNIQA Asigurări a spus sincer că este un proiect aflat la început, că s-a lucrat la el mai bine de un an și că se bazează extrem de mult pe feedback-ul clienților.

„Nu este un serviciu perfect, dar vrem să îl facem. Așadar orice feedback și orice sugestie ne vor fi de mare ajutor.”

 

„Am creat ANA ca să venim în sprijinul clienților noștri. Interesul este ca totul să devină extrem de util și de practic în viitor. Cea mai mare provocare a reprezentat-o mindset-ul din asigurări. Fiindcă, istoric vorbind, au fost create niște proceduri extrem de greoaie. Dar ne-am dat seama că ne complicăm singuri viața, așa că am început să lucrăm intens la acest lucru.

Iar succesul acestui proiect va fi datorat faptului că am luat oameni din afara industriei, pe care i-am pus în aceeași echipă cu persoane experimentate din branșă. Astfel rezultatul este cel mai bun în acest moment. Avem mare încredere că acest asistent digital ANA va fi îmbunătățit săptămânal, dacă nu zilnic. De asemenea, sperăm ca 40% dintre clienții noștri să-l utilizeze în primul an de la lansare. Apoi sperăm la o pondere  de peste 70% în cel de-al doilea an.”

Revoluționarul asistent digital ANA este destinat clienților care au o asigurare CASCO și îi ajută pe aceștia să notifice orice daună. În funcție de complexitatea daunei și a anumitor reguli de business setate, clienții sunt ghidați în următorii pași ai procesului de constatare. La final, ANA poate face o propunere de despăgubire a daunei, în limita sumei de 500 de euro.

Am văzut un clip demonstrativ, iar întregul proces durează aproximativ 3 minute, ceea ce este WOW. Bineînțeles, planul este să poată fi de ajutor și pentru daunele în valoare mai mare de 500 de euro.

https://www.facebook.com/OctavianTaviPalade/videos/408973603310091/

 

Cum s-a ajuns la suma de 500 de euro, valoare a despăgubirii prin asistentul digital ANA?

 

„Dat fiind faptul că aproximativ jumătate din numărul total de daune sunt sub sau echivalente cu suma de 500 de euro, ne-am gândt că acesta este un început mai mult decât ok pentru asistentul digital.”, ne spune Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO (Chief Insurance Technical Officer) UNIQA Asigurări.

„UNIQA este primul asigurator care introduce acest concept digital pe piața asigurărilor din România, remodelând complet experiența clientului. Noul asistent digital ANA este o inițiativă locală care face parte din strategia UNIQA Asigurări de a oferi soluții integrate, de tip end to end, care generează valoare adaugată și servicii la cele mai înalte standarde de calitate pentru clienții săi. Am ales România pentru a lansa acest serviciu datorită faptului că suntem printre țările cu cea mai bună viteză a internetului. Totodată, avem o rată foarte bună de utilizare a smartphone-urilor”, a mai precizat Iuliana Rusei.

Dacă, în mod tradițional, pentru avizarea unei avarii, clientul transmitea o notificare prin call- center sau prin intermediul unui formular online, asistentul digital ANA va ajuta clienții care dețin polițe CASCO să afle în câteva minute care este propunerea de despăgubire pentru dauna mașinii. Mai exact, atunci când vrea să semnaleze o avarie, clientul transmite o notificare prin intermediul asistentului digital. Acesta poate fi accesat în https://daunerapide.uniqa.ro , sau prin intermediul call-centerului care direcționează clientul către ANA.

Avizarea daunelor ușoare se face exclusiv online, după ce clientul urmează câțiva pași privind identificarea și descrierea daunei. Clientul primește pe loc oferta de despăgubire. Apoi își alege singur unitatea de service auto și calitatea reparației.

Ana asistent digital DaddyCool

Cei care au daune cu valoare mai mare de 500 de euro, pot utiliza, de asemenea, ANA pentru notificarea daunelor. În funcție de complexitatea daunei, aceștia vor fi ghidați în următorii pași. Atât pentru constatare, cât și pentru emiterea propunerii pentru despăgubire a daunei. Aceasta se face de către o echipă dedicată.

„Dorim să schimbăm radical modul în care oferim serviciile de daune clienților noștri. Aducem împreună oamenii și tehnologia, astfel încât notificarea daunelor devine un proces extrem de facil. Iar ofertarea sumei aferente despăgubirii are loc foarte rapid. ANA este un sistem construit cu ajutorul ultimelor tehnologii în domeniu. Ne dorim să reprezinte un reper în piață”, a declarat Paul Zarzără, Directorul Direcței Daune din cadrul UNIQA Asigurări.

Vă spun sincer că mie mi se pare foarte tare ceea ce au realizat oamenii de la UNIQA. Și sper ca sistemul de daune să devină unul super simplu de utilizat și rapid pe viitor. Și nu doar pentru că suntem mereu pe grabă. Ci pentru faptul că, dacă tot putem câștiga timp prețios, măcar să-l petrecem alături de famiile noastre. Bucurându-ne că am avut parte de accidente minore și realizând faptul că viața chiar reprezintă un dar. De care merită să ne bucurăm zilnic, la maximum.

Cu drag, DaddyCool!