Cifre sau calitate? Ce trebuie să livreze un blogger pentru a ajunge să fie relevant, vizibil, puternic și, mai ales, recompensat financiar?

Văd foarte des în grupurile de Facebook în care activez o agitație permanentă legată de cifre. De felul postărilor, de frustrarea unora legată de faptul că muncesc foarte mult, iar audiența nu este pe măsura așteptărilor. De calitatea postărilor, de like-urile pe care le merită, dar pe care oamenii nu le dau, de comentarii și așa mai departe.

Știu că sunt întrebări care sunt pe buzele multora dintre voi.

  • „Oare X face bani din blogging?”
  • „Câți bani face X din blogging?”
  • „Cum a ajuns X să facă bani din blogging?” și așa mai departe.

M-am gândit să vă povestesc felul în care văd eu lucrurile cu privire la toate aspectele de mai sus și să vă spun încotro cred că se îndreaptă totul în lumea bloggerilor.

Calitate sau cifre? Ce ar trebui să ne intereseze mai tare atunci când ne-am hotărât să ne facem un blog?

 

În primul rând, calitatea postărilor pe care le vom face. Indiferent de nișa pe care ne-am ales-o, produsul care ajunge să fie în fața ochilor oamenilor trebuie să fie, din punctul meu de vedere, foarte bun calitativ.

La ce mă refer aici? La felul în care este scris, la felul în care este structurat, la povestea pe care o spune materialul, la autenticitatea și la originalitatea acestuia. Înainte de toate, am ales să ne facem un blog, acest „jurnal online”, ca să împărtășim cu oamenii lucrurile prin care trecem și pe care le experimentăm. Ca să ne destăinuim. Ca să fim sinceri.

DaddyCool cifre

Așadar, ar trebui să scriem cu sufletul, înainte de toate. Nu cu ochii pe facturi și cu gândul că materialul pe care l-am scris ar trebui să aibă ca finalitatea plata lor. Pentru că, de fapt, calitatea materialului pe care îl livrezi oamenilor îi va face pe aceștia să se întoarcă pe platforma ta și a doua, și a treia oară. Iar asta înseamnă că ei vor reprezenta, în cele din urmă, niște cifre „fidele”. Naturale. Organice. Pe care le-ai construit în timp și cu răbdare, fără să te îndepărtezi de la motivul principal pentru care te-ai apucat de blogging.

Da, cifrele sunt importante ca să poți să obții campanii, dar ele sunt relevante abia după ce ai devenit îndeajuns de vizibil prin intermediul blogului pe care îl construiești.

Cât de ușor se obține vizibilitatea în blogging?

 

Pentru unii durează câteva luni, pentru alții câțiva ani. Aici depinde foarte tare de cât de mult vrei să devii o voce importantă în nișa pe care ți-ai ales-o.

Dacă vrei să faci o diferență, cu siguranță te vei ocupa foarte bine de blog și vei încerca să livrezi materiale de care tu să fii foarte mulțumit/ă. În final, indiferent cât de bun ești, oricum nu vei putea mulțumi pe toată lumea… 🙂

DaddyCool cifre

Din punctul meu de vedere, cheia succesului o reprezintă perseverența, seriozitatea, originalitatea și autenticitatea. Acestea sunt, pentru mine, lucruri sfinte, care mă ghidează mereu înainte în tot ce fac. Nu țin cont de nici un alt fel de regulă atunci când vine vorba de munca mea. Mă ghidez după instinct, cred foarte tare în ceea ce fac și nu mă compar cu absolut nimeni.

„Nu țin cont de nici un alt fel de regulă atunci când vine vorba de munca mea. Mă ghidez după instinct, cred foarte tare în ceea ce fac și nu mă compar cu absolut nimeni.”

 

Pe mine aceste lucruri m-au ajutat ca, la doar 6 luni de la lansarea blogului, să am prima campanie plătită. Fără să am cifre fenomenale, bineînțeles. Eram la început! Dar pentru că am colaborat bine cu oamenii care mi-au solicitat serviciile, pentru că produsele livrate au fost foarte ok din toate punctele de vedere, pentru că am fost deschis și transparent, oamenii au ales să lucreze cu mine după fiecare prim proiect pe care l-am încercat împreună.

În plus, vă dau un mic pont: căutați agențiile de PR și arătați-le produsul vostru. Povestiți-le cine sunteți și ce vreți să faceți. Arătați-le de ce merită să vă dea o șansă. Înainte de cifre, trebuie să știe că existați.

DaddyCool cifre

Eu asta am făcut încă din primele săptămâni de la lansarea blogului. Mi-am făcut o prezentare și am trimis mailuri acolo unde nu mă știa nimeni. Le-am spus ce planuri am, unde vreau să ajung. Ce vreau să reprezint în blogosfera românească și de ce consider că merit să primesc o șansă și să lucreze cu mine.

„La un an și jumătate distanță, sunt mulțumit de tot ce am realizat cu ajutorul blogului. Și sunt mândru de mine pentru că am crezut în calitate, înainte de cifre.”

 

Încă sunt la început de drum. Dar, la un an și jumătate distanță, sunt mulțumit de tot ce am realizat cu ajutorul blogului. Și sunt mândru de mine pentru că am crezut în calitate, înainte de toate. Pe stradă sau când ne întâlnim, oamenii care mă știu de pe Facebook sau care îmi sunt cunoștințe mă strigă DaddyCool. Mă asociază cu denumirea. În mintea lor, se potrivește tot ce fac cu brandul pe care îl construiesc, așa că le e foarte simplu să mă numească așa. Iar pentru mine asta este o reușită. 🙂

DaddyCool cifre

Cred că asta trebuie să facem cu toții! Să credem în noi, să muncim mult, să avem răbdare și să nu ne dăm bătuți, indiferent ce impresie avem despre colegii de „breaslă”. Credeți-mă, nimănui nu îi este ușor, dar diferența se face între oamenii care aleg să se dea bătuți și cei care merg mai departe fără să se plângă, curajoși, ambițioși. Și, în cele din urmă, reușesc.

Cum gestionez cifrele pe care le generează blogul?

 

Dacă simțiți că blogul se mișcă bine și are potențial să fie monetizat, cea mai simplă metodă prin care vă puteți monitoriza și gestiona aceste cifre generate de el este instalarea programului Google Analythics. Acesta este un tool Google, evident, prin intermediul căruia puteți măsura o multitudine de lucruri pe care le generează blogul. De la vizite, la unici pe sesiuni, unici pe lună, comportamentul vizitatorilor blogului și multe alte lucruri.

Recent, am fost la un workshop realizat de către fetele de la Parenting PR (Ana Nicolescu și Lavinia Pavel), în cadrul Școlii de Blogging pentru părinți, Digital Parents Talks. A fost a șasea ediție, dar a doua la care eu am putut să ajung. Mi-am promis să ratez cât mai puține pe viitor pentru că lucrurile care se întâmplă acolo sunt, într-adevăr, super utile.

DaddyCool cifre

De data aceasta expertul care a vorbit a fost Bogdan Zaharia de la OK Institute, iar el m-a ajutat să-mi dau seama că încă mai am de lucrat la anumite aspecte în ceea ce privește Analythics-ul pentru blogul meu. Din fericire, nu chestii grave, dar importante. În plus, m-a ajutat să deslușesc niște mistere ale programului cărora nu le dădeam de cap. Ce să-i faci, mă consider artist, iar tot ce conține cifre nu îmi place aproape deloc. 🙂

Așadar, dacă simțiți că blogul e pe drumul cel bun, apelați la un profesionist precum Bogdan ca să vă îndrume. Veți constata că va fi mult mai ușor să vă dați seama cam unde vă situați față de planurile pe care le aveați și dacă aveți de îmbunătățit ceva. În plus, rezultatele pe care vi le generează Google Analythics pot fi folositoare atunci când agențiile vă cooptează pentru diferite proiecte.

„Vă spun sincer, pe mine cifrele mă lasă rece și le verific doar atunci când cineva îmi cere să le raportez. Eu scriu de plăcere, înainte de toate…”

 

Cu toate astea, vă spun sincer că pe mine cifrele mă lasă rece și le verific doar atunci când cineva îmi cere să le raportez. Eu scriu de plăcere, înainte de toate. Pentru că știu că am de împărtășit lucruri interesante cu oamenii care au ajuns să mă citească și am răbdare să cresc organic o comunitate faină în jurul meu.

Părinți cool, relaxați, care înțeleg faptul că e timpul să creștem o nouă generație de copii. Iar noi să depășim granițele și limitele pe care ni le-au setat părinții noștri prin intermediul „moștenirilor” primite de la ai lor. Și nu doar părinți. Oameni mișto, muncitori, luptători, ambițioși, relaxați.

DaddyCool cifre

Mai am mult de crescut până la punctul în care vreau să ajung, dar „rețeta” pe care am urmat-o până acum a funcționat foarte bine pentru mine. Am ținut de calitate și nu am lăsat pe nimeni să-mi spună că munca mea valorează mai puțin decât mi-am estimat-o singur. În fond, nu degeaba scriu lucruri creative de 13 ani. Am fost mic, am învățat, am crescut profesional, iar acum știu foarte bine cine sunt și ce știu/pot să fac.

„Am ținut de calitate și nu am lăsat pe nimeni să-mi spună că munca mea valorează mai puțin decât mi-am estimat-o singur.”

 

Nu mă interesează comparațiile cu pagini de Facebook de zeci, sute de mii de like-uri. Sunt construite în mai mulți ani de muncă, în primul rând. Apoi, unele dintre ele generează foarte puține like-uri/comment-uri raportat la numărul „fanilor”.

Nu mă interesează că bloggerul X, „cu mai mulți ani în branșă și cu vizibilitate mai mare” (așa cum mi s-a spus recent într-o discuție) cere același buget ca și mine. Îmi asum riscul de a fi refuzat de client.

Dar, la final de zi, sunt împăcat sufletește pentru că nu am muncit pentru o sumă care nu reflectă în nici un fel calitățile și profesionalismul meu.

DaddyCool cifre

Nu am scris și nu voi scrie niciodată doar pentru bani. V-am spus că nu mă dau în vânt după cifre. 🙂 Voi scrie doar despre produse în care cred. Culmea, atitudinea aceasta este cea care pe mine mă ajută să aduc niște venituri substanțiale în casă. Și pe care vi-o recomand cu mare drag!

„Nu am scris și nu voi scrie niciodată doar pentru bani. Voi scrie doar despre produse în care cred. Culmea, atitudinea aceasta mă ajută foarte mult…”

 

Cred că agențiile, companiile și clienții și-au dat seama că, dincolo de cifre, este foarte important și ce vrea bloggerul să transmită. Care e rolul lui în industrie. Cum se poziționează față de restul. Cât de creativ e. Cât de ușor se lucrează cu el. Cât de autentic e. Cât de relevant este pentru brandul X sau Y.

Cred că, ușor-ușor, nu se vor mai alege în campanii doar figuri super publice. Pentru că ele nu mai generează efectiv vânzări. Și cred că e mult mai sănătos să faci brand awareness pentru un produs alături de oameni mai mici, dar care cred cu adevărat în acel produs, pe care comunitățile lor îi cred când îl promovează, decât alături de o persoană „celebrity” care endorsează tot ce i se propune. 🙂

Eu așa simt și cred că asta este direcția în care se îndreaptă lucrurile. Da, contează niște cifre, dar mai întâi de toate contează calitatea!

Cu drag, DaddyCool!

 

Foto: Ciprian Strugariu

Evenimentul Digital Parents Talks 6 a avut loc la Puro&Bio, cu sprijinul echipei Disney Junior.