Cifre sau calitate? Ce trebuie să livreze un blogger pentru a ajunge să fie relevant, vizibil, puternic și, mai ales, recompensat financiar?

Văd foarte des în grupurile de Facebook în care activez o agitație permanentă legată de cifre. De felul postărilor, de frustrarea unora legată de faptul că muncesc foarte mult, iar audiența nu este pe măsura așteptărilor. De calitatea postărilor, de like-urile pe care le merită, dar pe care oamenii nu le dau, de comentarii și așa mai departe.

Știu că sunt întrebări care sunt pe buzele multora dintre voi.

  • „Oare X face bani din blogging?”
  • „Câți bani face X din blogging?”
  • „Cum a ajuns X să facă bani din blogging?” și așa mai departe.

M-am gândit să vă povestesc felul în care văd eu lucrurile cu privire la toate aspectele de mai sus și să vă spun încotro cred că se îndreaptă totul în lumea bloggerilor.

Calitate sau cifre? Ce ar trebui să ne intereseze mai tare atunci când ne-am hotărât să ne facem un blog?

 

În primul rând, calitatea postărilor pe care le vom face. Indiferent de nișa pe care ne-am ales-o, produsul care ajunge să fie în fața ochilor oamenilor trebuie să fie, din punctul meu de vedere, foarte bun calitativ.

La ce mă refer aici? La felul în care este scris, la felul în care este structurat, la povestea pe care o spune materialul, la autenticitatea și la originalitatea acestuia. Înainte de toate, am ales să ne facem un blog, acest „jurnal online”, ca să împărtășim cu oamenii lucrurile prin care trecem și pe care le experimentăm. Ca să ne destăinuim. Ca să fim sinceri.

DaddyCool cifre

Așadar, ar trebui să scriem cu sufletul, înainte de toate. Nu cu ochii pe facturi și cu gândul că materialul pe care l-am scris ar trebui să aibă ca finalitatea plata lor. Pentru că, de fapt, calitatea materialului pe care îl livrezi oamenilor îi va face pe aceștia să se întoarcă pe platforma ta și a doua, și a treia oară. Iar asta înseamnă că ei vor reprezenta, în cele din urmă, niște cifre „fidele”. Naturale. Organice. Pe care le-ai construit în timp și cu răbdare, fără să te îndepărtezi de la motivul principal pentru care te-ai apucat de blogging.

Da, cifrele sunt importante ca să poți să obții campanii, dar ele sunt relevante abia după ce ai devenit îndeajuns de vizibil prin intermediul blogului pe care îl construiești.

Cât de ușor se obține vizibilitatea în blogging?

 

Pentru unii durează câteva luni, pentru alții câțiva ani. Aici depinde foarte tare de cât de mult vrei să devii o voce importantă în nișa pe care ți-ai ales-o.

Dacă vrei să faci o diferență, cu siguranță te vei ocupa foarte bine de blog și vei încerca să livrezi materiale de care tu să fii foarte mulțumit/ă. În final, indiferent cât de bun ești, oricum nu vei putea mulțumi pe toată lumea… 🙂

DaddyCool cifre

Din punctul meu de vedere, cheia succesului o reprezintă perseverența, seriozitatea, originalitatea și autenticitatea. Acestea sunt, pentru mine, lucruri sfinte, care mă ghidează mereu înainte în tot ce fac. Nu țin cont de nici un alt fel de regulă atunci când vine vorba de munca mea. Mă ghidez după instinct, cred foarte tare în ceea ce fac și nu mă compar cu absolut nimeni.

„Nu țin cont de nici un alt fel de regulă atunci când vine vorba de munca mea. Mă ghidez după instinct, cred foarte tare în ceea ce fac și nu mă compar cu absolut nimeni.”

 

Pe mine aceste lucruri m-au ajutat ca, la doar 6 luni de la lansarea blogului, să am prima campanie plătită. Fără să am cifre fenomenale, bineînțeles. Eram la început! Dar pentru că am colaborat bine cu oamenii care mi-au solicitat serviciile, pentru că produsele livrate au fost foarte ok din toate punctele de vedere, pentru că am fost deschis și transparent, oamenii au ales să lucreze cu mine după fiecare prim proiect pe care l-am încercat împreună.

În plus, vă dau un mic pont: căutați agențiile de PR și arătați-le produsul vostru. Povestiți-le cine sunteți și ce vreți să faceți. Arătați-le de ce merită să vă dea o șansă. Înainte de cifre, trebuie să știe că existați.

DaddyCool cifre

Eu asta am făcut încă din primele săptămâni de la lansarea blogului. Mi-am făcut o prezentare și am trimis mailuri acolo unde nu mă știa nimeni. Le-am spus ce planuri am, unde vreau să ajung. Ce vreau să reprezint în blogosfera românească și de ce consider că merit să primesc o șansă și să lucreze cu mine.

„La un an și jumătate distanță, sunt mulțumit de tot ce am realizat cu ajutorul blogului. Și sunt mândru de mine pentru că am crezut în calitate, înainte de cifre.”

 

Încă sunt la început de drum. Dar, la un an și jumătate distanță, sunt mulțumit de tot ce am realizat cu ajutorul blogului. Și sunt mândru de mine pentru că am crezut în calitate, înainte de toate. Pe stradă sau când ne întâlnim, oamenii care mă știu de pe Facebook sau care îmi sunt cunoștințe mă strigă DaddyCool. Mă asociază cu denumirea. În mintea lor, se potrivește tot ce fac cu brandul pe care îl construiesc, așa că le e foarte simplu să mă numească așa. Iar pentru mine asta este o reușită. 🙂

DaddyCool cifre

Cred că asta trebuie să facem cu toții! Să credem în noi, să muncim mult, să avem răbdare și să nu ne dăm bătuți, indiferent ce impresie avem despre colegii de „breaslă”. Credeți-mă, nimănui nu îi este ușor, dar diferența se face între oamenii care aleg să se dea bătuți și cei care merg mai departe fără să se plângă, curajoși, ambițioși. Și, în cele din urmă, reușesc.

Cum gestionez cifrele pe care le generează blogul?

 

Dacă simțiți că blogul se mișcă bine și are potențial să fie monetizat, cea mai simplă metodă prin care vă puteți monitoriza și gestiona aceste cifre generate de el este instalarea programului Google Analythics. Acesta este un tool Google, evident, prin intermediul căruia puteți măsura o multitudine de lucruri pe care le generează blogul. De la vizite, la unici pe sesiuni, unici pe lună, comportamentul vizitatorilor blogului și multe alte lucruri.

Recent, am fost la un workshop realizat de către fetele de la Parenting PR (Ana Nicolescu și Lavinia Pavel), în cadrul Școlii de Blogging pentru părinți, Digital Parents Talks. A fost a șasea ediție, dar a doua la care eu am putut să ajung. Mi-am promis să ratez cât mai puține pe viitor pentru că lucrurile care se întâmplă acolo sunt, într-adevăr, super utile.

DaddyCool cifre

De data aceasta expertul care a vorbit a fost Bogdan Zaharia de la OK Institute, iar el m-a ajutat să-mi dau seama că încă mai am de lucrat la anumite aspecte în ceea ce privește Analythics-ul pentru blogul meu. Din fericire, nu chestii grave, dar importante. În plus, m-a ajutat să deslușesc niște mistere ale programului cărora nu le dădeam de cap. Ce să-i faci, mă consider artist, iar tot ce conține cifre nu îmi place aproape deloc. 🙂

Așadar, dacă simțiți că blogul e pe drumul cel bun, apelați la un profesionist precum Bogdan ca să vă îndrume. Veți constata că va fi mult mai ușor să vă dați seama cam unde vă situați față de planurile pe care le aveați și dacă aveți de îmbunătățit ceva. În plus, rezultatele pe care vi le generează Google Analythics pot fi folositoare atunci când agențiile vă cooptează pentru diferite proiecte.

„Vă spun sincer, pe mine cifrele mă lasă rece și le verific doar atunci când cineva îmi cere să le raportez. Eu scriu de plăcere, înainte de toate…”

 

Cu toate astea, vă spun sincer că pe mine cifrele mă lasă rece și le verific doar atunci când cineva îmi cere să le raportez. Eu scriu de plăcere, înainte de toate. Pentru că știu că am de împărtășit lucruri interesante cu oamenii care au ajuns să mă citească și am răbdare să cresc organic o comunitate faină în jurul meu.

Părinți cool, relaxați, care înțeleg faptul că e timpul să creștem o nouă generație de copii. Iar noi să depășim granițele și limitele pe care ni le-au setat părinții noștri prin intermediul „moștenirilor” primite de la ai lor. Și nu doar părinți. Oameni mișto, muncitori, luptători, ambițioși, relaxați.

DaddyCool cifre

Mai am mult de crescut până la punctul în care vreau să ajung, dar „rețeta” pe care am urmat-o până acum a funcționat foarte bine pentru mine. Am ținut de calitate și nu am lăsat pe nimeni să-mi spună că munca mea valorează mai puțin decât mi-am estimat-o singur. În fond, nu degeaba scriu lucruri creative de 13 ani. Am fost mic, am învățat, am crescut profesional, iar acum știu foarte bine cine sunt și ce știu/pot să fac.

„Am ținut de calitate și nu am lăsat pe nimeni să-mi spună că munca mea valorează mai puțin decât mi-am estimat-o singur.”

 

Nu mă interesează comparațiile cu pagini de Facebook de zeci, sute de mii de like-uri. Sunt construite în mai mulți ani de muncă, în primul rând. Apoi, unele dintre ele generează foarte puține like-uri/comment-uri raportat la numărul „fanilor”.

Nu mă interesează că bloggerul X, „cu mai mulți ani în branșă și cu vizibilitate mai mare” (așa cum mi s-a spus recent într-o discuție) cere același buget ca și mine. Îmi asum riscul de a fi refuzat de client.

Dar, la final de zi, sunt împăcat sufletește pentru că nu am muncit pentru o sumă care nu reflectă în nici un fel calitățile și profesionalismul meu.

DaddyCool cifre

Nu am scris și nu voi scrie niciodată doar pentru bani. V-am spus că nu mă dau în vânt după cifre. 🙂 Voi scrie doar despre produse în care cred. Culmea, atitudinea aceasta este cea care pe mine mă ajută să aduc niște venituri substanțiale în casă. Și pe care vi-o recomand cu mare drag!

„Nu am scris și nu voi scrie niciodată doar pentru bani. Voi scrie doar despre produse în care cred. Culmea, atitudinea aceasta mă ajută foarte mult…”

 

Cred că agențiile, companiile și clienții și-au dat seama că, dincolo de cifre, este foarte important și ce vrea bloggerul să transmită. Care e rolul lui în industrie. Cum se poziționează față de restul. Cât de creativ e. Cât de ușor se lucrează cu el. Cât de autentic e. Cât de relevant este pentru brandul X sau Y.

Cred că, ușor-ușor, nu se vor mai alege în campanii doar figuri super publice. Pentru că ele nu mai generează efectiv vânzări. Și cred că e mult mai sănătos să faci brand awareness pentru un produs alături de oameni mai mici, dar care cred cu adevărat în acel produs, pe care comunitățile lor îi cred când îl promovează, decât alături de o persoană „celebrity” care endorsează tot ce i se propune. 🙂

Eu așa simt și cred că asta este direcția în care se îndreaptă lucrurile. Da, contează niște cifre, dar mai întâi de toate contează calitatea!

Cu drag, DaddyCool!

 

Foto: Ciprian Strugariu

Evenimentul Digital Parents Talks 6 a avut loc la Puro&Bio, cu sprijinul echipei Disney Junior.

9 Comentarii

  1. dupa 7 ani de blogging pot spune acelasi lucru: e mult mai important ceea ce scrii, ce transmiti, autenticitatea ta ca om decat alte framantari. sigur, atunci cand incepi sa constientizezi ca ai trecut de la nivelul de hobby la cel de munca, e cazul sa te interesezi si de venituri, dar si de cheltuielile aferente. dar tot timpul spun ca prefer sa refuz un produs in care nu cred sau care nu se potriveste cu altele pe care le-am promovat, decat sa fac un talmes balmes de reclame pe blog. si mai ales sa nu pierdem din vedere ca blogul ramane un fel de jurnal in care ne impartasim experientele, nu dam sfaturi. foarte bine ai punctat. toate cele cate le-ai spus.

    • Autenticitatea și creativitatea aduc și venituri, din punctul meu de vedere. Bineînțeles, dacă ai grijă ca, pe lângă asta, să ai un produs curat și să știi foarte bine cine ești. Dacă ne vedem de treabă, muncim, perseverăm și mergem întotdeauna înainte, nu are cum să nu fie bine, în cele din urmă. 🙂

  2. M-a uns pe suflet articolul tau. De ce? Ca blogger incepator (voi da drumul proiectului http://www.familiahaihui.ro in Mai 2017), am avut o gramada de temeri. Care s-au multiplicat si s-au transformat in si mai multe frustrari in momentul cand am intrat in contact cu comunitatea DPT, am inceput sa va citesc blogurile, sa particip la ateliere (am ratat cateva, inclusiv pe cel de sambata), am inceput sa citesc mult, sa fac tot felul de cursuri. De ce? Imi doream un produs perfect si sa reusesc sa ajung la oameni din prima, Am inteles acum, 3 luni si 4 cursuri de storytelling, writing, social media si niste sedinte de terapie mai tarziu, ca nu trebuie sa pun presiune pe mine, si ca acel produs perfect (sau, ma rog, cat mai aproape de perfectiune) va veni (daca va veni) mult mai tarziu, in timp, cu exercitiu, munca asidua si perseverenta. Ma incanta faptul ca am descoperit multi bloggeri care fac asta din pasiune, ca tine, si o fac bine, fara sa aiba un interes material in gand tot timpul. Dar daca oameni cu experienta multa, care scriu de multi ani si au deja comunitatile create, isi fac probleme de vizibilitate, cititori si monetizare, cum sa nu ma ingrijorez eu, si sa nu plec la drum pe premisa ca o sa fie extrem, extrem de greu pentru mine? Ei, aici a intervenit articolul tau, care mi-a reamintit de ce am venit cu ideea proiectului meu acum 2 ani si de ce mi-a luat atat de mult sa il pun in practica. Less pressure, more fun, more good writing. Si se va intampla la un moment dat. Multumesc, Robert!

    • Eu am pornit pe acest drum doar cu experiența din presă în spate. Dar veneam din zona muzicală, deci nu avea nici o treabă cu ceea ce urma să fac. Porneam DaddyCool cu riscul ca lumea să nici nu mă ia în serios din cauza faptului că arăt prea tânăr ca să fiu tată, în primul rând. Mi-am pus întrebarea: „Oare o să mă ia oamenii în serios din punctul acesta de vedere?” Dar în același timp știam ce combinație de tată -tânăr -carierist-profesionist sunt și am crezut foarte tare în ceea ce am vrut să le transmit oamenilor. Cred la fel de tare în continuare. Poate și mai tare acum. 🙂 Așadar, drumul meu e doar înainte și nu îmi trece nici o secundă prin cap să renunț, oricât de dură ar fi „competiția” și oricât de mult muncesc pentru acest blog. De cele mai multe ori mă apucă diminețile făcând prezentări pentru proiecte foarte ambițioase pe care vreau să le dezvolt. Apoi întâlniri și tot tacâmul. Nu e ușor, dar nici imposibil, așa că nu mă opresc până când nu văd că toate ideile mele prind viață. Ceea ce îți doresc și ție! Mult succes! 🙂

      • Multumesc! Conteaza foarte mult sa crezi in tine si proiectele tale si sa tii cu dintii de ele, numai tu stii insa cata munca este in spate!

  3. Foarte frumos spus Robert! Eu sper din tot sufletul sa fie asa cum spui tu si sa ne indreptam in directia buna pt. ca sincer la ce vad in clipa de fata, cifrele par a fi tot. Si nu stiu sigur daca in toate nisele e asa, dar cand vine vorba de fashion e inspaimantator ce se intampla. Spun asta pt. ca am vazut atatea colaborari intre branduri si bloggeri care nu se potrivesc (ca stil si mesaj), incat le-am pierdut sirul. Eu imi petrec foarte mult timp pe Instagram si am construit o comunitate mica de prieteni, bloggeri si branduri de pe tot mapamondul. Asa ca pot sa fac o comparatie destul de fair intre ce se intampla in alte zone ale lumii vs. Romania. Si chiar daca nu sunt genul de persoana care sa ma plang constant de tara mea, pot sa spun cu mana pe inima ca in Romania , asocierea intre branduri si ‘influenceri’ e de obicei o varza totala. Ras cu plans.

    • Eu cred că noi suntem cei care trebuie să ducem lucrurile în direcția bună prin ceea ce facem și prin vocea comună pe care o avem toți, oamenii care muncesc să facă lucruri de calitate. E greu, dar nu imposibil. Da, la noi primează aparența și cifrele deocamdată, mai ales în zona de fashion – din câte îmi pot da eu seama, dar atâta vreme cât suntem conștienți de ce suntem ca profesioniști și facem lucrurile cu pasiune, în primul rând, vom fi mulțumiți de ceea ce vom construi în timp. Recent mi s-a sugerat să îmi apreciez mai puțin munca din punct de vedere financiar pentru că sunt alți bloggeri mai vechi și mai cunoscuți decât mine și clientul îi va alege pe ei, chiar dacă produsul nu e la fel de ok calitativ. Serios? Prefer să fiu refuzat și să nu muncesc degeaba, sincer, decât să nu am nici o satisfacție finală, indiferent de ce brand ar fi vorba. Și asta e atitudinea după care aleg să mă ghidez de aici înainte, mereu. 🙂

Lasa un mesaj

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.