Știu că sustenabilitatea și brandurile vor fi mereu controversate, în această combinație. Indiferent de declarațiile și explicațiile brandurilor care fac ceva în acest sens, vor exista întotdeauna păreri care să le conteste. Însă eu vreau să încurajăm, totuși, toate companiile care au ales să facă lucruri spre protecția consumatorului și a mediului. Ieri am fost invitat la o super conferință și aș vrea să împărtășesc alături de voi concluziile pe care le-am tras.
Unii spun că e prea târziu ca brandurile să acționeze. Ori că acum se desfășoară acest trend cu sustenabilitatea și de aceea acționează. Ei bine, ca fiecare dintre noi, cu toții învățăm din greșeli. Iar atunci când avem în spate experiența și în față opțiunea de a fi mai buni, cei care aleg să evolueze, vor dori să fie mai buni. Ceea ce mi se pare absolut firesc. Ei bine, cam așa văd eu lucrurile și în privința brandurilor și treaba lor actuală cu sustenabilitatea.
Pentru că e plină vară și pentru că am participat recent în calitate de invitat la un eveniment super interesant semnat LaRoche Posay, m-am gândit să vin către voi cu răspunsurile oficiale, primite direct de la un reprezentant al brandului, Simona Firtat, Corporate Affairs Manager L’Oreal România.
Eu am fost omul întrebărilor, curiosul și scepticul de serviciu. 😊 Fiind preocupat de mediu și contribuind cât pot de mult prin acțiuni sau prin transmiterea unor mesaje pozitive mai departe, am simțit că misiunea mea în acest context a fost să fac un pic de lumină.
Am fost invitat la evenimentul DermLive semnat LaRoche Posay, unde am avut rolul de sceptic de serviciu.
Am pus întrebări care să ne ajute pe toți să înțelegem implicarea reală a brandului cu privire la protecția mediului. Ce înseamnă pentru grup sustenabilitatea și care sunt acțiunile concrete pe care le desfășoară.
Am avut și un motiv întemeiat, după ce am postat de vreo două ori afinitatea mea pentru brand, iar la un moment dat cineva a contestat calitatea produselor La Roche Posay Anthelios Dermo-Pediatrics & gama Anthelios pentru adulți. Așa că am luat acest feedback și l-am transformat în curiozitate. Să fie chiar așa, o conspirație? Să ne păcălească brandurile că fac lucruri pentru mediu și pentru animalele din oceane? Să nu fie noile ambalaje, ECO TUBES (realizate din carton și care conțin cu 45% mai puțin plastic decât ambalajele anterioare) chiar așa de prietenoase cu natura, precum se comunică?
Vă invit cu bucurie să urmăriți și voi evenimentul Anthelios DermClass, în cadrul căruia am aflat care sunt principalele obiective ale brandului, în ceea ce privește sustenabilitatea, dar și metodele prin care se vor atinge aceste obiective. La final, vom trage împreună niște concluzii importante, fiindcă eu consider că am aflat niște răspunsuri demne de luat în seamă.
Așa cum spuneam, aș vrea să rămânem cu toții cu informație importantă, iar dacă nu ați putut parcurge evenimentul în întregime, iată câteva idei principale, punctate în cadrul discuției, pe care am vrea să le reținem și de care mi-ar plăcea să ținem cont, atunci când alegem să folosim produsele semnate LaRoche Posay:
-
Înainte să avem așteptări mari din partea brandurilor, să nu uităm că schimbarea începe cu fiecare dintre noi. Orice gest mărunt, pe care îl facem cu scopul de a proteja planeta, poate face o diferență majoră. Iar dacă transmitem lucrurile pe care le aflăm mai departe, către prietenii, către familia noastră, cu siguranță vom fi parte din schimbarea în bine. Cu pași mici, dar siguri, lumea poate deveni un loc mai bun.
-
Schimbările nu pot avea loc peste noapte. De exemplu, grupul L’Oreal, a început să studieze sustenabilitatea încă de acum 40 de ani, când a căutat metode alternative de testare a produselor, care să nu implice animalele. Totul a continuat cu grija față de comunități, cu grija față de respectarea drepturilor omului și cu grija față de planetă.
-
Toți anii de studiu și de implicare s-au concretizat în programul „L’Oreal For The Future”, în anul 2020. Acesta este un program de transformare al business-ului, care ia în calcul fiecare element de pe lanțul de producție a unui produs finit și caută metode prin care să îi îmbunătățească amprenta, astfel încât impactul final să fie unul benefic. Atât pentru comunități, cât și pentru mediu.
-
Testarea produselor ia în calcul mulți factori. În primul rând, se testează eficiența și siguranța pentru oameni, dar LaRoche Posay are o grijă specială și față de viața marină. Iar produsele Anthelios, destinate protecției solare, au misiunea de a respecta 100% viața marină. Acestea sunt testate în mediul acvatic, atât sărat, cât și dulce, astfel încât să se asigure că produsele fac bine nu doar pielii, ci și planetei. Ba mai mult, lucrează și cu parteneri (laboratoare independente) pentru a impune noi standarde de testare a produselor solare.
-
Ce înseamnă impactul pozitiv asupra comunităților din medii defavorizate? Grupul L’Oreal lucrează cu producători din medii defavorizate, de unde achiziționează materia primă. Astfel se generează locuri de muncă în comunități în care este mare nevoie de ele.
-
Grupul nu urmează un trend al sustenabilității. Toată logica din spate are mai bine de 10 ani de la idee, până la implementare. În 2013 a început planul de îmbunătățire a impactului asupra mediului, iar în 2020 toate studiile efectuate au putut fi transformate în acțiuni concrete.
-
Dovadă a eforturilor din anii precedenți este tubul din carton al produselor Anthelios, care este o inovație. Este primul eco-tube, iar în spatele lui stau ani întregi de muncă. Conține cu 45% mai puțin plastic decât în mod obișnuit, iar cu toate acestea, păstrează formula produsului intactă. Ar fi fost total ineficient să existe grijă doar de ambalaj, nu și pentru conținut.
-
S-a început implementarea eco-tuburilor și pentru alte produse din portofoliu, acolo unde se permite acest lucru.
-
LaRoche Posay are și o altă ambiție, aceea de a-și modifica toate ambalajele produselor în unele din plastic 100% reciclat sau din plastic obținut din metode alternative, până în anul 2030.
-
Pentru a genera schimbări, care nu se pot întâmpla peste noapte, este nevoie să fim cu toții în parteneriat. Autoritățile cu infrastructura, companiile cu produse care respectă mediul și care pot fi reciclate, iar liderii de opinie să ajute la informarea corectă și educare, astfel încât, în final, cetățenii să ia niște decizii bune.
-
LaRoche Posay are obligația de a fi exemplar în transformarea de care are parte, atât pentru comunități, cât și pentru mediu.
În final, nimeni nu deține adevărul absolut, dar după 40 de ani de studiu și de teste, cred că este un mare progres faptul că branduri precum LaRoche Posay aleg să vină în fața noastră și să pună cărțile pe masă. Să ne spună cât timp și câte resurse s-au investit în cercetare, cum niciun produs lansat pe piață nu vine, iată, cu ani întregi de dezvoltare și perfecționare a formulelor sau ambalajelor etc.
Astfel de informații nu erau atât de vizibile și transparente până în ultimii ani. Iar faptul că s-a ajuns să se creeze ambalaje din carton, care protejează flora și fauna marină, unde știm cu toții că ajung milioane de deșeuri, chiar mi se pare un pas extrem de important spre o lume mai bună. Sustenabilitatea face educație și pentru branduri. Iar ele acționează cât de bine pot.
Știți cum e și cu oamenii care se bucură de „succes peste noapte”? De cele mai multe ori, nimeni nu își imaginează câți ani de muncă stau în spatele acelui succes „instant”. Nimeni nu are răbdare să înțeleagă parcursul și evoluția.
La fel se întâmplă și în cazul brandurilor care azi au curajul să vină și să spună că reușesc să contribuie la protecția planetei. Spun asta pentru că au petrecut ani mulți dezvoltând formule și perfecționându-le. Iar noi ar trebui să apreciem mai mult faptul că tehnologia are, totuși, avantajele ei. Și să înțelegem că ar fi bine să privim mai des partea plină a paharului. 😊
Cu drag, Robert!